Na lang beraad en vele gesprekken heeft Stichting BOV besloten de voorstellingen van Oliver! in zijn geheel te verplaatsen naar 2021. Het bleek het meest wenselijke scenario in de huidige omstandigheden. De nieuwe premières zijn vastgesteld op 19 & 20 maart 2021. Verdere speeldata zijn vastgesteld op 24 t/m 28 maart 2021.

Sinds bekend werd dat in elk geval tot 6 april het theaterleven stil komt te liggen, is ons bestuur in beraad gegaan. De meest verleidelijke optie was de voorstelling verplaatsen naar een later moment dit jaar. Gezien de sluiting van Theater De Maagd op 1 juli wegens een verbouwing waren de opties echter beperkt. Wij hebben De Maagd twee weken tot onze beschikking nodig, dat ging in juni niet meer lukken. Pas medio oktober verwacht De Maagd weer open te kunnen, dus ook september bleek geen optie. Daarmee is Oliver! verplaatst naar maart 2021. Deze week is ons gelukkig bevestigd dat we deze data opnieuw over de rechten van deze productie kunnen beschikken.

Stichting BOV is afgelopen weken verrast door de hulp van verschillende partijen, zij waren bereid te schuiven met data om ons nog dit jaar een mogelijkheid te bieden. Onze hartelijke dank daarvoor, gaat dan ook uit naar:

• het CKB
  • Theater De Maagd
  • Stichting BAM
  • The MusiCompany

Van alle opties is dit de beste gebleken: Oliver! opvoeren in 2021. We kopiëren als het ware onze voorstellingen; wie voor de vrijdagavond een kaart had, heeft dat in 2021 weer. We zouden de BOV niet zijn als we in de tussentijd stil gaan zitten. Daarom hebben we leuke ideeën in petto, waarvan de uitwerking nog volgt. Onze leden staan te trappelen om hun talent weer in te zetten, dus dat gaat er komen. We hopen eenieder spoedig, maar zeker in april, hierover meer te kunnen vertellen!!

Het bestuur van Stichting BOV is zich bewust van de teleurstelling die dit teweegbrengt, zowel bij de bezoekers van de uitverkochte voorstellingen als bij alle medewerkers van de BOV die niets liever willen dan nu het podium betreden. We hopen op begrip en beloven u alvast: Oliver! wordt een onvergetelijke avond uit in 2021. Hopelijk zien we elkaar voor die tijd.

Het bestuur van Stichting BOV

Met de BOV op de bank
Deze week zouden we onze nieuwe productie Oliver! aan het publiek vertonen. Als alternatief bieden we op de momenten dat we zouden spelen in samenwerking met Zuid-West TV oude BOV-producties aan. Lees meer daarover in het vorige nieuwsbericht.