2022 – Oliver!

De musical
De roman Oliver Twist is ongetwijfeld één van de bekendste werken van de Engelse schrijver Charles Dickens. Na vele verfilmingen en toneeluitvoeringen werd er in 1960 een musicalbewerking van geschreven door de Londense componist Lionel Bart. Dit werd een doorslaand succes en tot op de dag van vandaag is het één van de succesvolste en meest uitgevoerde musicals ter wereld. De BOV is dan ook trots om deze musical met een grote volwassen- én kindercast op de planken te hebben kunnen brengen.

Het verhaal
In de armoedige jaren dertig van de 19e eeuw groeit de weesjongen Oliver Twist op in een oud, somber werkhuis. De omstandigheden waarin hij leeft zijn erbarmelijk en hij komt er al snel achter dat hij voor zichzelf moet opkomen om te ontsnappen aan de strenge leiding van het instituut. Via enkele omzwervingen komt hij uiteindelijk in Londen terecht. Daar ontmoet hij de excentrieke Dodger, die hem voorstelt aan een bende vrienden die samen door de straten van Londen zwerven en hun onderkomen hebben gevonden in een verlaten riool.

Wat gaat het avontuur hem brengen? Zal het Oliver lukken om zijn geluk te vinden?

“Oliver!” was te zien

van 1 t/m 10 april 2022

Theater De Maagd, Bergen op Zoom

Foto-impressie

Bekijk hieronder de foto’s van onze huisfotograaf Dick Vermaas:

Cast

Volwassen spelers

Kindercast Blauw

Oliver Julian SegersDodger Finn VersteegCharley Tim KlumpersEva FrankenFroukje MuldersGiel BoerdamJanneke van StraatenJasmijn QuikJolijn van NassauMay-Lin Kathy TjiaMeis LindersKirsten Dijkhuizen

Weeskinderen cast Blauw

Evi van Hoof, Flore Klinkhamer, Indah van den Engh, Jaan van der Heijden, Jaely Ouwehand, Lara Bilogrevic, Lieve Weterings, Lizzy Barber, Lucas Straten, Meike Zelis, Noor Smidt, Olivia Droop, Roos Ernest, Tess Bertges, Valentijn Nuijten, Wisse Moerkens.

Kindercast Geel

Oliver Matthijs ChavardesDodger Faela van DeyzenCharley Quincy WitteDaan KlumpersAnnabelle van den BergCecile RaatFay VerbiestSofie MeermanYsis RichardsCan SekerElin JacobsFleur Claerhoudt

Weeskinderen cast Geel

Adriano Clarijs, Aliyah Wijers, Ayla Burnand, Donna-Sophia Gillesen, Evi van Kempen, Féline van Gent, Fenna Franken, Loralei van Tilburg, Lotte Jooren, Marlieke Beets, Merle Kees, Micaela Witte, Sarah Prins, Senne Kruijs, Tijn Schot, Veerle Meeuwisse.

Orkest

Crew

Artistiek Team

Regisseur Niels Jacobs Muzikaal leider Thijs van Gurp Choreografe Greetje Dietvorst Spelcoach Martijn Hendrickx Regie-assistent Ricarda Touw Repetitor Erwin Leijs Dance-captain Brigit Fasen