2022 – Oliver!

Oliver! komt naar Theater De Maagd in Bergen op Zoom

De musical is gebaseerd op het boek Oliver Twist van de bekende Engelse schrijver Charles Dickens.
Oliver is een negenjarig jongetje dat opgroeit in een oud, somber weeshuis in het negentiende -eeuwse Londen. In dat weeshuis zwaait de tirannieke Mister Bumble de scepter. Op een dag komt Oliver op het onzalige idee om meer pap te vragen aan Mister Bumble. Woedend beslist Mister Bumble om Oliver te verkopen aan de begrafenisondernemer, M. Sowerberry. Oliver moet daar gaan werken. Na een ruzie met M. Sowerberry besluit hij te ontsnappen en doolt een tijdje door de Londense straten, tot hij “The Artful Dodger” ontmoet. Deze weet Oliver te overtuigen om mee te gaan naar het “hol van Fagin” dat in de riolen van Londen ligt. Fagin is een boef die kinderen opleidt tot zakkenrollers. In ruil voor het gestolen geld biedt hij hen onderdak. Zal het Oliver lukken om aan deze hebzuchtige man te ontkomen?

Cast

Volwassen spelers

Kindercast Blauw

Oliver