Na het succes van de spetterende musicalshow ‘Viva los Musicales’ komt Young BOV in 2025 met een gloednieuwe productie met als titel: ‘Oh, wat een circus! – de musical’. Er wordt een nieuwe cast van in totaal 24 jongeren samengesteld en de inschrijving voor de eerste auditieronde is nu geopend!

Young BOV, gestart in 2022, is een initiatief voor de jeugd onder de vlag van Stichting BOV. Young BOV is opgericht om jong musicaltalent tussen 11 en 18 jaar de kans te bieden om op een hoger niveau en met deskundige artistieke begeleiding een musicalproductie neer te zetten. In 2023 maakte Young BOV haar debuut in Theater De Maagd met de juniorversie van ‘The Addams Family’, gevolgd door ‘Viva los Musicales’ in maart van dit jaar.

Circus van de familie Manicomio

In 2025 kiest Young BOV met ‘Oh, wat een circus! – de musical’ opnieuw voor een zelfgeschreven productie, waarin bekende musical songs voorbijkomen. In de voorstelling staat het circus van de familie Manicomio centraal. Zij reizen al bijna honderd jaar met hun circus de wereld rond, maar de laatste tijd blijft de tent leeg… Hoe gaat de familie en hun artiestengroep het honderdjarig jubileum van het circus redden? De voorstellingen zijn op dinsdagavond 8 april (première) en zaterdagmiddag 12 april 2025 in Theater De Maagd in Bergen op Zoom.

Het Artistieke Team wordt gevormd door Marcel van As (schrijver, artistiek leider, regisseur), Merel Withagen (muzikaal leider), Lise-Lotte Bernaards (choreografe), Eva Dierikx (dance captain) en Lotte van Terheijden (artistiek assistent). Young BOV maakt opnieuw gebruik van het decor en de faciliteiten van Stichting BOV, die van 4 t/m 13 april in Theater De Maagd staat met hun productie ‘Pippin’.

Auditie doen?

De eerste auditieronde bestaat uit een video-auditie. Je kunt je aanmelden door een e-mail met naam en leeftijd te sturen naar info@stichtingbov.nl. Na aanmelding ontvang je per e-mail instructies en aanvullende informatie over de procedure. De eerste auditieronde sluit op 1 juli.